søndag 19. august 2012

Om å være en livsnyter i en god sirkel



Jeg har alltid satt høyt det å skape de gode øyeblikkene. Tidligere handlet det for meg gjerne om et langbord dekket med god mat, fullspekket med gode venner og nære kjære. Mat og gode venner er fortsatt uendelig viktig for meg, men jeg har i større grad funnet andre typer livsnytelse. Jeg snakker da om fysisk aktivitet, naturopplevelser, avspenning, frisk luft og mindfullness.


Jeg og Nooriamannen snakket litt om dette da vi satt ute i hagen tidligere i dag, og jeg fant ut at jeg må blogge om temaet. Saken er, at det er jo en veldig god sirkel når det man virkelig nyter å gjøre gir energi, livskraft, avspenning, helse og godt humør. 


Jeg regner med at mange synes det høres deilig ut. Men kanskje er det også frustrerende å høre at noen har kommet inn i denne gode sirkelen, for hvordan kommer man egentlig dit? For meg handlet det om å finne den rette motivasjonen, til å ta meg tid og å orke. Det er MANGE ting som konkurrerer om tiden vår, og for de fleste av oss er det mange ting vi gjerne skulle gjort men som vi aldri rekker. Men jeg tror du vil være enig med meg i at det som er absolutt aller viktigst for oss, det tar vi oss tid til. Så da gjelder det å finne motivasjon til å prioritere og til å orke. Men hvordan finner man den motivasjonen? 


For meg var det helsa som ble brekkstangen. Jeg kom til et punkt hvor jeg fant ut at jeg må prioritere en livsstil som fremmer helse. Den motivasjonen er så sterk at jeg trener med glede, spiser mat som bygger opp (og dropper det som bryter ned) og gjør andre ting som gir positiv energi. For deg kan det kanskje være noe annet som gir den rette motivasjonen. 

Hva kan motivere deg mon tro?

3 kommentarer:

Aileen sa...

Heldige deg!!
Jeg prøver å komme dit. Å prioritere trening og sunn livsstil. Kommer meg sakte, men har et stykke igjen enda. Min motivasjon er ønske om å bli sunn og sprek.
Ha en flott dag!!

AstridVU sa...

For et HERLIG innlegg! Jeg blir glad av å lese, jeg blir drømmende i blikke av å se de nydelige bildene (både nydelig naturlig og nydelige, gode DU!) - og jeg kjenner at jeg gjerne skulle vært der du er nå! Men som du sier; det krever en jobbing med prioriteringene og der er ikke jeg helt akkurat for øyeblikket!

Det er IKKE irriterende at du nyter livet, det er deg vel unt og det gir meg en varm og god følelse å tenke på!

Nooria sa...

Tusen takk skjønne dere, og lykke til i jakten på motivasjon!